در غیاب تماشاگر، VAR و تبلیغات؛ داوران ترک عادت نکردند!
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۹۴۱۴
لیگ هنوز شروع نشده، اعتراض ها آغاز شده است
هفته اول رقابتهای لیگ برتر فوتبال ایران در حالی برگزار شد که غیبت تماشاگران، نحوه پخش تلویزیونی و اشتباهات داوران بیشتر از هر چیزی به چشم آمد.
به گزارش طرفداری، مشکلات فروش اینترنتی بلیت بازی ها اگرچه علت غیبت تماشاگران در هفته اول عنوان شد اما تاکید فیفا و ای اف سی برای لزوم حضور بانوان در استادیوم می تواند محتمل ترین دلیل خالی بودن ورزشگاه ها باشد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
دعوای بالا گرفته بین استقلال و پرسپولیس بر سر حق پخش و تبلیغات دور زمین هم باعث شد پخش زنده بازی استقلال - سپاهان در ورزشگاه آزادی تحت تاثیر شگردهای خاص تلویزیونی ها با هدف دیده نشدن تبلیغات پیرامونی زمین قرار گرفته و تداوم این روند می تواند مشکلاتی برای هر دو طرف ماجرا به وجود بیاورد، به خصوص پرسپولیس که با کارگزار قبلی به بن بست خورده و درصدد عقد قرارداد با مجموعه ای جدید است.
اما در حالی که اکثر لیگ های دنیا از تجهیزات کمک داور ویدیویی بهره مند شده اند، لیگ ایران همچنان فاقد این تکنولوژی بوده و اشتباهات داوری کماکان تاثیرات مخربی روی نتایج بعضی بازی ها دارد. در جریان بازی استقلال - سپاهان و در شرایطی که آبی ها دو بر صفر مقابل حریف اصفهانی عقب بودند، در دقیقه ۸۲ خطایی در محوطه جریمه سپاهان روی آرمان رمضانی صورت گرفت که از نظر اکثر کارشناسان داوری پنالتی بود اما بیژن حیدری بی تفاوت از کنار آن گذشت تا استقلالی ها همچون گذشته دل خونی از قضاوت های او داشته باشند!
بازی ذوب آهن - پرسپولیس در اصفهان هم خالی از صحنه داوری نبود. صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه ۱۸ قدم پرسپولیس که بیشتر کارشناسان اعتقاد به پنالتی به نفع ذوب آهن داشتند می توانست نتیجه نهایی بازی را تغییر دهد. در صحنه کارت زرد دوم به بازیکن اوت انداز ذوبی ها هم تصاویر نشان می داد بنیادی فر به استحقاق این بازیکن برای دریافت کارت قصد اخراج او را نداشت اما اعتراض سرخ ها او را محاب به بیرون راندن نادر محمدی کرد!
سرخابی ها ویترین فوتبال ایران محسوب شده و پخش زنده بازی های شان باعث شده همیشه زیر ذره بین باشند. اشتباهات فاحش داوری در این دو مسابقه را اگرچه نمی توان به سایر مسابقات تعمیم داد و آنها را هم با همین متر و معیار به قضاوت نشست اما به لحاظ جامعه آماری می توان نتیجه گرفت که داوران ترک عادت نکرده و در نتایج بازی ها تاثیرات مستقیم دارند!
این مشکل شاید حتی با آمدن VAR هم حل نشود اما چنانچه اراده ای برای اصلاح وضعیت داوری ها باشد، دست کم VAR بهانه اشتباهات سهوی را از مرتکبین خواهد گرفت.
اخبار داغ
نادر محمدی، مدافع اخراجی ذوب آهن: داور اصلا نمی خواست من را اخراج کند / شلوغ کاری پرسپولیسی ها باعث اخراجم شد نادری: یک مدیر استقلالی با من تماس گرفت؛ فضای بی اخلاقی و کم معرفتی در فوتبال ایران حاکم شده است برلوسکونی: کریستیانو رونالدو در مونتزا؟ بازیکنان بزرگ به تیم های تازه صعود کرده نمی آیند اولی هونس: نحوه بازی بایرن مونیخ، قلبم را به خنده میاندازدمنبع: طرفداری
کلیدواژه: بازی ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۹۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نمایشهای بدون سلبریتی شگفتانگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «اسب قاتلین» از ۱۹ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. فرزاد پریدار، این روزها در نمایش «اسب قاتلین» نقش کشیش یا مانوس را بازی میکند.
پریدار درباره تجربه حضورش در «اسب قاتلین» به خبرنگار آنا گفت: در نسخه اصلی نمایشنامه؛ کشیشی به نام مانوس به واسطه طمع، خودش را به شیطان میفروشد. ولی در اجرای ما به صلاحدید کارگردان، مانوس در واقع فردی کلاهبردار است که خود را به جای کشیش جا زده است و این کار من را به عنوان بازیگر دچار چالش میکند، چون درواقع باید دو نقش بازی کنم، ولی وجه تمایر نقش من نسبت به بقیه نقشها این است که یک تیپ را بازی میکنم و از آنجایی که من ذاتاً بازیگر تیپیکال هستم این نقش برایم جذاب است.
او ادامه داد: تماشاگر در نمایش «اسب قاتلین» با اعجاز نور، صدا و قابهای زیبایی روبرو میشود. وجه تمایز نمایش «اسب قاتلین» نسبت به نمایشهای دیگر تغییر صحنه است، صحنهها خیلی سریع و در تاریکی مطلق از این رو به آن رو میشوند و واقعا چیزی شبیه شعبده بازی اتفاق میافتد.
پریداربه اهمیت نوردر این نمایش اشاره کرد و گفت: محمد هاشم زاده کارگردانی است که کار با نور را خیلی خوب میفهمد و در این نمایش هم به بهترین شکل از نوراستفاده کرده و در واقع نور جزئی از بازی و بازیگرهای اصلی این نمایش است.
او با اشاره به اینکه نمایش «اسب قاتلین» روایت خطی ندارد توضیح داد: همین موضوع باعث میشود تماشاگر وقتی به خانه میرود هم ذهنش درگیر این نمایش میماند، پازلها را کنار هم میچیند و از کشفهای جدیدش لذت میبرد. این به چالش کشیدن فکر تماشاگر به نظر من بسیار جالب است و خیلی از مخاطبان به ما گفتند یا برایمان نوشتهاند که این نمایش را باید چند بار دید.
این هنرمند شیرازی اجرا در تهران را برای کسانی که از استانها و شهرستانهای دیگر میآیند رویدادی بزرگ ارزیابی کرد و افزود: به هر حال تهران پایتخت است و هنرمندان بهتر دیده میشوند. مخاطبینی که در پایتخت تئاتر میبینند حرفهایتر هستند، چون تئاترهای مختلف ازشهرهای ایران و حتی خارج از کشور دیده اند و برای بازیگر اجرا در مقابل مخاطبی که تئاتر را میشناسد خیلی ارزشمند است و باعث میشود که بیشتر تلاش کند و در نتیجه اجرای با کیفیت تری ارائه کند.
پریدار افزود: ما هیچ سلبریتی نداریم، ولی نمایش اسب قاتلین در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر بیشتر جوایز را کسب کرد. متاسفانه بعضی اوقات، فقط حضور سلبریتی برای مخاطبین اهمیت دارد و خیلیها به تماشای آثاری که چهرههای شناخته شده ندارد نمیروند، درحالی که حضور یک بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون و تئاتر؛ به تنهایی تضمین خوب بودن آن اثر نیست و همچنین ممکن است تماشای نمایشی که هیچ چهرهای ندارد، تماشاگر را شگفت زده کند.
این بازیگر، حضور هنرمندان شهرهای دیگر در تهران را در ارتقا سطح تئاتر کشور بسیار موثر دانست و گفت: در تهران سطح رقابت از سایر استانها بالاتر است و وقتی هنرمندان شهرهای دیگر برای اجرا به تهران میآیند سعی میکنند به بهترین خودشان تبدیل شوند و این انگیزهای است که بازیگر، تلاش کند از لحاظ تجربه اجرا ومطالعه و سواد کاری؛ سطح خود را ارتقا بدهد و از مسئولین و دستاندرکاران حوزه نمایش درخواست میکنم از پتانسیل شهرستانها بیشتر استفاده کنند.
انتهای پیام/